27 септември 2007

Бойко Борисов и знанията му по икономика

"Дневник" публикува интервю с Борисов.

Вижте някои по-интересни моменти:

- Кои ще са основните предизвикателства пред вас и какви са приоритетите ви, ако спечелите нов мандат?
- [...] Чудовищно е числото от близо 1000 автомобила на ден, които се регистрират в града. Разбирате ли колко много пари трябват? Магистрала върху магистралата да се прави - няма да помогне, ако не се направи така, че другите райони на България да станат привлекателни. Дори ако трябва, може някои от държавните инвестиции в София да бъдат ограничени, за да може пустеещите области да станат привлекателни и хората да не ги напускат. По социалистическо време, помните, имаше закон за софийското жителство, за да не прииждат толкова хора. Но чисто експертно погледнато, няма как да бъде регулиран този процес освен икономически.
[...]
- Какви са другите проблеми?
- Затварянето на "Кремиковци". Това е язвата на София, а и освен това столицата няма накъде да се развива. Ако отпушим това и дадем възможност за развитие на север, около 10 млрд. лв. ще влязат в населението на тези села.
[...]
- Кога ще има трайно решение на въпроса със софийския боклук?
- Вече минаха предпроектните проучвания и се върви уверено към изграждане на завод за отпадъци. Той трябва да е готов най-късно 2011 г. Най-важното е, че успяхме, надявам се, до сряда да финализираме сделката за купуване на 150-те декара в Кремиковци, има заделени 12 млн. лв. И това е прекрасното място за завод.
[...]
- Как ще коментирате обвинението, че преди две години сте обещали неща, които не зависят от кмета, а от общинския съвет?
- Кои неща?
- Да прекратите концесиите например.
- И както видяхте, така пресирахме г-н Гайтански, че той продаде концесията за чистотата. Така предоговаряме концесията за "Софийска вода", че от подписаната концесия, според която за 25 години трябваше да се инвестират едва около 680 млн. лв. в София, направих така, че до 2009 г. те трябва да инвестират 250 млн. лв. Махнахме и консултантски услуги, чрез които се източваше дружеството.
[...]
Можете да прочетете цялото интервю, защото е пълно с такива "бисери", че ако се беше явил с него на изпит по български език, щяха да го скъсат.

Какво разбираме от това интервю?
1. Че цитира числото 1000 автомобила на ден, без да посочи източник. Ами ако са не 1000, а 850? Или са 1020? Или може би са само по 100, а от полицията са му казали "1000"? А дали всички тези автомобили се намират в София или само се регистрират тук поради други причини?
2. Че иска да въведе софийско жителство, както при социализма.
3. Че ако се закрие "Кремиковци" изведнъж ще се появят някакви 10 милиарда лева, които ще "влязат" в хората, живеещи там. А откъде ще си получават заплатите междувременно 30,000-те безработни работници не казва. Нито пък ни казва като може да се развива на север София, защо метрото е запад-изток.
4. Че завод за боклук няма, но той използва сегашно време на глагола "успяхме", независимо, че все още нищо не е успял да направи.
5. Че като му припомнят за обещанието да прекрати концесиите, той се извърта като казва, че ги били продали или подобрили. Което не е същото като да бъдат прекратени. Да не говорим, че купувачите на "Волф" и "Дитц" искат повече пари от "г-н Гайтански".
6. Че инвестиции от 680 милиона за него са "едва 680 милиона". Вярно - за 25 години, но това е по 30 милиона лева на година. Вероятно, ако той с Цветелина беше взел "Софийска вода", щеше да инвестира повече. Истината е, че дори и да са обещали да увеличат инвестициите - нещо, за което няма доказателства - те няма да ги увеличат на повече от 680 милиона лева, защото няма да могат да си изкарат обратно парите, ако инвестират повече, отколкото могат да спечелят.

Няма коментари:

Защо е създаден този блог

Прочетете повече за Бойко Борисов тук. Някои от неговите официално регистрирани в "Държавен вестник" съдружници: Румен Николов ("Пашата"), член на СД на "Интербулпред" АД; Алексей Петров, съдружник в "Будоинвест" ООД, съучредител и член на управителните тела на застрахователните дружества "Аполо и Болкан", ЗК "Спартак" и ЗКА "Левски Спартак"; убитият Тодор Толев, съдружник в Ти Би Ай - 97"...

Кои сме ние

Някои от авторите в този блог са избрали да публикуват материали с имената си, а други - с псевдоними. Към 15-и август 2007 г. тук пишат 6 души. През 2014 г. съставът ни намаля - някои са в чужбина, други се отказаха, но ние търсим автори (вижте горе вдясно).